Zad.1. Pewne cialo pod dzialaniem stalej sily o wartosci 10N poruszało sie z przyspieszeniem o wartosci w 2 m/s2.Z jakim przyspieszeniem bedzie sie poruszac pod wplywem sily o wartosci 2,5N?

zad.2. Na wózek o masie 0,2 kg działa stała siła o wartości.Oblicz drogę,jaką przejedzie wózek po upływie 3s. od chwili ruszenia.

2

Odpowiedzi

2010-01-23T18:11:56+01:00
Zad.1

10 N : 2,5 N = 4

2m/s2 :4 = 0,5 m/s2

Odp. Z przyspieszeniem o wartości 0,5 m/s2


A w zadniu drugim nie ma podanej siły.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T18:21:32+01:00
Zad. 1

Dane:
F1= 10 N
a1= 2m/s²
F2 = 2,5

Szukane:
a2 = ?

F = a * m |: a
m= F/a [N / m/s²= kg * m/s² * s²*m = kg]
m= 10/2
m =5 kg

F = a * m |: m
a= F/m [N / kg = kg * m/s² *kg = m/s²]
a2 = 2,5/5
a2 = 0,5 m/s²

Odpowiedź: Ciało będzie poruszać się z przyspieszeniem 0,5 m/s².

zad.2

Dane
m= 0,2 kg
F= 1,2 N
t= 3s

Szukane:
s= ?

Wzory
a= F/m [N / kg = kg * m/s² *kg = m/s²]
s= (a*t²)/2 [m]

a= 1,2 / 0,2
a= 6 m/s²

s= (6*3²)/2
s= 54 / 2
s= 27m

Odpowiedź: Wózek przejedzie drogę równą 27m.

Mam nadzieję że pomogłam :)