Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T18:35:09+01:00
Pod koniec życia majątek Alfreda Nobla wyniósł 31,5 mln koron szwedzkich (9,2 mln ówczesnych dolarów USA). Ostatnią wolą, złożoną 27 listopada 1895 roku w Szwedzko-norweskim klubie w Paryżu, przeznaczył cały swój majątek na nagrody. Zarządził w testamencie, by co roku dochód ze spadku dzielić na pięć równych części pomiędzy tych, którzy szczególnie zasłużyli się ludzkości - fizyków, chemików, medyków, pisarzy i krzewiących pokój.

(...)Egzekutorzy testamentu Nobla - dwóch młodych inżynierów Ragnar Sohlman i Rudolf Lilljequist - powołali Fundację Nobla, która miała administrować pieniędzmi. Nagrody Nobla są wręczane laureatom w kolejne rocznice śmierci fundatora - 10 grudnia, a ogłaszane ok. dwa miesiące wcześniej.
18 4 18
2010-01-23T18:35:53+01:00
Jest to pierwsza międzynarodowa nagroda przyznawana od 1901 roku za wybitne osiągnięcia w dziedzinach fizyki, chemii, medycyny, literatury, a także działań na rzecz pokoju. Nagrody to medal, osobisty dyplom dla nagradzanej osoby oraz nagroda pieniężna. W początkowym okresie Nagrodą Nobla obdzielonych mogło zostać nawet więcej niż trzech zwycięzców, faktycznie jednak nigdy nie doszło do takiej sytuacji.
6 2 6
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T18:46:45+01:00
Wybitne osiągnięcia naukowe, literackie lub zasługi dla społeczeństw i ludzkości zostanie uchonorowany Nagrodą Nobla .Było to ostatnią wolą fundatora w 1895 Alfreda Noblaza . Wręcza się ją w Oslo, zawsze 10 grudnia,
1901 w Królewskiej Akademii Muzycznej w Sztokholmie odbyła się pierwsza uroczystość wręczenia tej nagrody ,dostali ją Jean Henri Dunant, założyciel Czerwonego Krzyża i Frédéric Passy.
6 3 6