Na grzybobraniu wszyscy znaleźli łącznie 110 grzybów. Rodzina Burskich znalazła 2 razy tyle sztuk co rodzina Arskich i jeszcze 3 grzyby, a rodzina Celińskich znalazła tyle grzybów co wszyscy pozostali razem i jeszcze 2 grzyby. Oblicz ile grzybów znalazła rodzina Burskich

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T18:38:40+01:00
Dane:
B - Burscy
A - Arscy
C - Celińscy

B+A+C = 110 (wszyscy zebrali razem 110)
B = 2A+3 (Burscy 2 razy więcej od Arskich, + 3)
C = A+B+2 (Celińscy tyle co pozostali razem+ 2)
2A+3+A+A+2A+3+2 = 110
6A+8 = 110
6A = 110-8 = 102
A = 102/6 = 17
B = 2A+3 = 17*2+3 = 34+3 = 37 grzyby rodziny Burskich
C = A+B+2 = 17+37+2 = 56
A+B+C = 110
17+37+56=110

ODP:Rodzina Burskich znalazła 37 grzybów
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T18:42:52+01:00
Rodzina Arskich - x grzybów
Rodzina Burskich - 2x+3
Rodzina Celińskich - 2x+3+x+2
Rozwiązanie:
2x+3+x+2+2x+3+x=110
6x+8=110/-8
6x=102/6
x=17
Rodzina Burskich
2x+3=2*17+3=37
Odp.: 37 grzybów zebrała rodzina Burskich.
Proszę ;)
2 5 2