Odpowiedzi

2010-01-23T18:53:21+01:00
Cena biletów uczniów = 16*0.75=12

x + y = 150 | *(-16)
16x + 12y = 2320

-16x - 16y = -2400
16x + 12y = 2320
-------------------------
-4y = -80
4y = 80
y = 20

x + 20 = 150
x = 150 - 20
x = 130

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:00:10+01:00
16 * 75%= 16 * 3/4= 12
1) Analiza zadania:
x- l. biletów dla dorosłych
y- l. biletów dla uczniów
16 - cena biletów dla dorosłych
12 -cena biletów dla uczniów
150 - ilosc wszystkich biletów
2320 - cena wszystkich biletów
16x +12y = 2320 - I równanie
x+y=150 - 2 - II równanie
2) roz. układu równań


{16x+12y=2320
{x +y=150 / -12

{16x+12y=2320
+ {-12x-12y=-1800
---------------------------
4x=520
{x=130
{y=150-130

{x=130
{y=20

Odp: Kupiono 130 biletów dla dorosłych oraz 20 biletów dla uczniów