Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T18:52:52+01:00
Dane:
Obw = 20 m
a = x
b = 3x
Obw.: 2a + 2b
P = a x b
Obw.: 5x + 3x = 20cm
Obw.: 8x = 20 cm
a = 20 cm : 8
a = 2,5 cm
b = 7,5 cm
P = 2,5 cm x 7,5 cm = 18,75 cm2

Tak troszkę inaczej to zrobiłem, ale co może dojdziesz prawdy.
2010-01-23T18:53:20+01:00
Ob= 20m
x- bok pierwszy
3x - bok drugi

Ob = 2(a + b)

Ob = 2(x + 3x)
Ob= 2* 4x
Ob = 8x
20 m = 8x | : 8
x= 2,5m

x= 2,5m
3x = 2,5 *3 = 7,5 m

P= a *b
P= 2,5 * 7,5
P =18,75m² = 187500 cm²

Odpowiedź: Polem tego prostokąta jest 187500 cm.²