Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:13:59+01:00
A=8 cm
L=4a
L=4*8cm=32cm

a=20% *8+8 cm=20/100 *8+8=9,6cm
L=4*9,6cm=38,4cm
38,4-32cm=6,4cm

Obwód zwiększy się o 6,4 cm.


Najpierw obliczasz obwód rombu o danym boku 8 cm. Następnie musisz obliczyć obwód tego zwiększone rombu. Każdy bok zwiększony o 20%, czyli jest to bok+20% tego boku. Później odejmujesz i podajesz różnicę - wynik oznacza o ile obwód się zwiększy:)
2 2 2
2010-01-23T19:14:09+01:00
Najpierw normalny obwód(przed powiększeniem) Ob=a+a+a+a
Ob=8+8+8+8
Ob=32 cm
20%*8=0,2*8=1,6 cm o tyle zwiększy się bok
8+1,6=9,6cm bok po zwiększeniu
Obwód po powiększeniu
Ob=a+a+a+a
Ob=9,6+9,6+9,6+9,6
Ob=38,4 cm obwód po zwiększeniu
38,4-32=36,4 cm o tyle zwiększył się obwód rombu
2 5 2