Odpowiedzi

2010-01-23T19:11:21+01:00
X + y = 50

y=4x

x+4x=50
5x=50 /:5
x=10

4 * 10 = 40
jest to 10 i 40
2010-01-23T19:11:58+01:00
X + y = 50

y = 4x

x + 4x = 50

5x = 50 /:5

x = 10
4x = 40

Odp. Te liczby to: 10 i 40.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:15:50+01:00
Sposób I - układy równań

x - liczba pierwsza
y- liczba druga

{x+y = 50
{x = 4y

{4y + y = 50
{x = 4y

{5y = 50 |:5
{x = 4y

{y= 10
{x = 4* 10

{y= 10
{x= 40

ODPOWIEDŹ: Szukane liczby to 10 i 40.


Sposób II

4y - liczba pierwsza
y- liczba druga

5y= 50 |: 5

y = 10
4y = 4* 10 = 40

ODPOWIEDŹ: Szukane liczby to 10 i 40.