Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T19:18:18+01:00
Te podstawowe to:
Epitet-określenie rzeczownika np. biały stół
Porównanie- środek stylistyczny, za pomocą którego porównujemy coś do czegoś np. niebieski JAK niebo
Przenośnia(metafora)-wyrażenie czegoś za pomocą innych słow, na zasadzie podobieństwa np. rzuciłem wierszem o ścianę

Jak je znaleźć?

Epitety to po prostu orkeślenia rzeczowników:
-biały dom (jaki? biały)
-mały kot (jaki?mały)
-czarny piórnik (jaki?czarny)

Porównanie coś do czegoś porównujemy.
-zielony JAK trawa
-miękki JAK miś
-śpiewa JAK piosenkarka

Przenośnia no to hmm... coś niemożliwego, innego. Tylko nie myl z ożywieniem lub uosobieniem, np: kot mówi, kura krzyczy itd.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:22:49+01:00
Anafora- figura stylistyczn a polegająca na powtórzeiu tych samych słown na początku kolejnych wesów

Animizacja - rodzaj przenośni polegającej na nadaniu przedmiotom lub pojęciom abstrakcyjnym cechi istot żywych

Antyteza- dosłownie: przeciwieństwo, kontrast, np. Pełno nas, a jakoby nikogo nie było

Apostrofa- bezpośredni, często uroczysty zwrot do osoby, pojęcia, np. Litwo Ojczyzno moja...

Epitet - wyraz, który jest określeniem rzeczownika, np. panieński rumieniec

Oksymoron- połączenie wyrazów o znaczeniu przeciwnym, np. ciepły lód

Personifikacja- przedstawienie tworów nieożywionych jako postaci ludzkich

Peryfraza- polega na zastąpieniu nazwy osoby, przedmioty lub pojęcia omówieniem lub przenośnią

Porównanie- polega na zestawieniu jednego zjawiska z drugim podobnym, przy użyciu słow: jak, niby.

Przenośnia(metafora) - połączenie wyrazów, w których jeden z nich nabiera nowego znaczenia.

Przerzutnia- przeniesienie części zdania lub jego równoważnika z poprzedniego do następnego wersu

Pyt. retoryczne- pytanie zadane nie w celu uzyskania odpowiedzi, lecz podkreślenia myśli osoby mówiącej


Srodki opisywałem po swojemu. Myślę że dobrze xDD
A co do wyszukiwania w tekście to znając definicje bez problemu je odszukasz ;))

Licze na naj ;):P
3 3 3