Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-01T18:44:43+02:00
Klasa Va 13 dziewczat + 14 chlopcow= 27 osob
klasab Vb - 27 - 3 = 24 osoby
clopcow w klasie Vb jest 2 razy mniej niz w Va - 14:2 = 7
7 - liczba chlopcow w klasie Vb
24 - 7 = 17 dziewczat
w klasie Vb jest 17 dziewczat
89 4 89
2009-10-01T18:45:42+02:00
13+14 = 27
14:2=7
27-3-7=17
Odp.W klasie jest 17 dziewcząt.
24 4 24
2009-10-01T18:49:28+02:00
W klasie Va jest 13 dziewcząt i 14 chłopców. W klasie Vb jest o 3 uczniów mniej niż w klasie Va , ale chłopców jest dwa razy mniej. Ile jest dziewcząt w klasie Vb.

ilość uczniów w Va: 13 +14= 27
ilość uczniów w Vb: 27 - 3 = 24
x-ilość chłopców w klasie Vb
2x-ilość dziewczyn w klasie Vb
24 = x + 2x
24 = 3x /:3
24 : 3 = 3x: 3
8 = x
2x = 8 x 2
2x = 16
Odp.: W klasie Vb jest 16 dziewczyn..
17 2 17
jest ich 17 , a nie 16 najwyraźniej źle policzyłaś , ale to nie piszę , żeby cie wkurzyć nie
żle jest