Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:34:31+01:00
Prometeizm-postawa,najważniejszym celem jest poświęcenie swojego dobra w imię idei.To zrobienie czegoś wielkiego dla innych mimo swojej krzywdy.
Taką osobą jest Konrad,któremu najbardziej zależy na odzyskaniu wolności jego ojczyzny.Pokona wszystkie przeszkody,sprzeciwi się nawet Bobu,by nieść dobro ludziom-jak Prometeusz.
Konrad ma cechy Prometeusza-kocha ludzi,chce ich szczęścia,cirrpi dla nich.
Lucyferyzm-bunt przeciwko Bogu,porównywanie się z Bogiem,blużnierstwa pod jego adresem.To doprowadziło Konrada do klęski,padł łupem diabłów.
1 5 1
2010-01-23T20:39:58+01:00
W Wielkiej Improwizacji romantyczny prometeizm to bunt głównego bohatera Konrada,przeciw Bogu,lecz w imię wyzszej racji,bo w imię ludzkości

Natomiast lucyferyzm to przede wszystkim walka Konrada z siłami ciemności i diabłami czychającymi na jego buszę.
2 3 2