Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:29:09+01:00
A6 = a4 * q * q

q * q = a6 / a4 = (-96) / (-24) = 4

q² = 4

q = 2 lub q = -2

Dla q=2: a1 = a4 / (q*q*q) = (-24) / (2*2*2) = -3
Dla q=-2: a1 = a4 / (q*q*q) = (-24) / ((-2)*(-2)*(-2)) = (-24)/(-8) = 3

Czyli są 2 rozwiązania:

a1 = -3 i q = 2
lub
a1 = 3 i q = -2
1 5 1
2010-01-23T19:46:28+01:00
A6-a4=2r
-96+24=2r
-72=2r
r=-36

a4-a1=3r
-24-a1=-108
-a1=-84


a1=84
r=-36
1 2 1