Odpowiedzi

2010-01-23T19:37:43+01:00
Liczysz : 45 razy 57 = 2565 - tyle zapłacił po obniżce
teraz liczysz 5% z 57= 0,05 razy 57 = 2,85
żeby obliczyc cene przed obniżką musisz 57 dodać do 2,85 = 57+2,85=59,85
teraz policz 45 razy 59,85=2693,25 - tyle by zapłacił
teraz obliczamy ile zaoszczędził 2693,25-2565=128,25 tyle zaoszczędził
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:41:50+01:00
100%------x
95%------57zł
x=100%razy57:95=60zł

60razy 45=2700zł
57razy 45=2565

2700-2565=135zł

Pan Jan przy zakupie 45m zaoszczedzil 135zł
7 3 7