Gdyby między Ziemią i Księżycem przestała nagle działać siła grawitacji, to Księżyc:
a) spadłby na Ziemię,
b) zacząłby się oddalać od Ziemi po torze prostoliniowym będącym przedłużeniem linii łączącej środki Ziemi i Księżyca,
c) zacząłby się oddalać od Ziemi po torze prostoliniowym stycznym do okręgu, po którym dotychczas się poruszał,
d) krążyłby nadal wokół Ziemi po torze kołowym.

I dlaczego?

3

Odpowiedzi

2010-01-23T19:38:26+01:00
C) bo przestala by dzialac sila grawitacji
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:39:32+01:00
C. Grawitacja go tylko utrzymuje w pewnej odległości od ziemi. a grawitacja działa tylko na Ziemi. W kosmosie jej nie ma. A ponieważ krąży po okręgu to zaczyna się oddalać po linii prostej stycznej do tego okręgu
1 5 1
2010-01-23T20:11:37+01:00
Myślę,że b i c.
Te dwie odpowiedzi mi pasują,bo księżyc by się oddalał po torze prostoliniowym stycznym do okręgu, po którym dotychczas się poruszał,a tym samym jest to przedłużenie linii łączącej środki Ziemi i Księżyca.
1 1 1