Na przykładzie grzybów wyjaśnij na czym polega:
- pasożytnictwo
- saprofityzm
-symbioza
-helotyzm
o żeby nie było tylko samej rgułki ściągnietej z neta żeby były konkretnie ze np grzyb z glnem to symbioza co ma grzyb a co glon i tak dalej .

Bardzo proszę o pomoc jak najszybciej

2

Odpowiedzi

2010-01-23T20:22:27+01:00
Pasożytnictwo to np. huba z brzozą
symbioza to np.grzyb z glonem grzyb ma produkty z fotosyntezy a glon ma sole mineralne z gleby
saprofityzm to grzyb z bakterią
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • hala
  • Rozwiązujący
2010-01-23T20:23:40+01:00
Pasożytnictwo - grzyb żyje na zdrowym organizmie i częściowo pozbawia swego gospodarza składników odżywczych >żółciak siarkowy,korzeniowiec wieloletni
saprofityzm - zasiedla obumarłe szczątki organiczne (rośliny,zwierzęta,drewno) i wraz z bakteriami powoduje rozkład na substancje potrzebne do obiegu w przyrodzie. - myślę że najważniejsza to grupa .>niszczyca płotowa, kołpaczek płotowy
symbioza - wymiana z obopólną korzyścią substancji organicznych między grzybnią a korzeniami drzew. Grzyby symbiozują między określonymi drzewami> borowik szlachetny - świerk, sosna,,borowik szatan > buk, dąb
helotyzm - grzyb daje schronienie izwiązki mineralne a pobiera od glonów związki fotosyntezy > porosty > chrobotek, złotorost, misecznica
4 3 4