Odpowiedzi

2010-01-23T19:57:15+01:00
A)
obliczenia:
6(do kwadratu) + x(do kwadratu) = 10(do kwadratu)
x(do kwadratu) = 64
x= 8
x = h czyli wysokosc

b)
3(do kwadratu) + 4(do kwadratu) = x(do kwadratu)
9+16=x(do kwadratu)
x=5
obw = 12+6+5+5=28

;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:59:28+01:00
A) h-wysokość, x- długość między wysokością a bokami b oraz d
20-8=12, 12:2=6 x=6
i z tw.Pitagorasa:
6²+h²=10²
36+h²=100
h²=100-36
h²=64
h=8

b) c-długość boku równoramiennego
x- długość między wysokością a bokiem c
12-6=6 6:2=3 x=3
3²+4²=c²
9+16=c²
25=c²
c=5
Obwód: 2c+a+b= 2×5+6+12=10+18=28