Odpowiedzi

2010-01-23T19:50:48+01:00
P=ah:2
p=120cm²
h=15cm
a=120:15:2
a=4
L=3xa
L=3x4
L=12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:55:10+01:00
Obliczanie Podstawy
P=a×h/2
120=a×15/2
120=7,5a |×2
240=15a |/15
a=16
Obliczanie Ramienia
według Pitagorasa
aa+bb=cc
8×8+15×15=c×c
289=c×c |√
17=c
Obliczanie Obwodu
Obwód=17+17+16=50cm
Odp 50cm
2010-01-23T19:55:49+01:00
P=120
h=15
p= 1/2ah
120=1/2*15*a
120=7,5*a
a=16

obwód=
15²+8²=x²
225+64=x²
289=x²
x=17
obwód= 17+17+16=50