Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:55:37+01:00
Z - zeszyt
o - ołówek

z + o =2,75

z - o = 0,95 ------> z = 0,95 + o

0,95 + o + o = 2,75

2o = 2,75 - 0,95

2o = 1,8

o = 0,9
z = 0,95 + o

z = 0,95 + 0,9

z = 1,85
o = 0,9

Ołówek kosztował 90 groszy, a zeszyt 1,85zł





2010-01-23T20:24:13+01:00
Zeszyt - x + 0,95gr
ołówek - x
razem - 2zł75gr
x + 0,95 + x = 2,75
2x = (-0,95) + 2,75
2x = 1,80/:2
x = 0,90
ołówek - 0,90 (tyle kosztuje ołówek)
zeszyt - 0,90 + 0,95 = 1,85 ( tyle kosztuje zeszyt)