LICZBY WYMIERNE:) Wykonaj Działania.
a) -12,4-2,4 : (-2 2/3) + 2 2/3 × (-0,9) - 0,1 = rozwiąż
b) -[ - ( -7 1/3) : 1,1 - 1,1 × 6 2/3 ] + 4 1/6 × (-4) = rozwiąż
Dziękuje jeśli jest ktoś dobry w te klocki to może mi to jeszcze wytłumaczy ok dzięki bo jestem z tego słaba.
Pierwszego który Rozwiaże zadanie dam na najlepszego:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:55:03+01:00
-12,4-2,4 : (-2 2/3) + 2 2/3 × (-0,9) - 0,1 =
=-62/5 - 12/5*(-3/8)+8/3*(-9/10)-1/10= -62/5+36/40-72/30-1/10=
=-12,4+0,9-2,4-0,1=-14

-[ - ( -7 1/3) : 1,1 - 1,1 × 6 2/3 ] + 4 1/6 × (-4) =
=-[-(-22/3)*10/11-11/10*20/3]-100/6=-[-(-20/3)-22/3]-100/6=
=-[20/3-22/3]-50/3=-(-2/3)-50/3=2/3-50/5=-48/3=-16
1 5 1
2010-01-23T21:28:22+01:00
Zad 1 (-12,4) - 2,4 / (-2 2/3) + 2 2/3 * (- 0,9) - 0,1=
(-12,4) - ( - 36/35) + ( - 12/5) - 0,1=
( - 12 22/35) + 23/10 =( - 12 44/70) + 61/70= -10 3/70

zad 2 -[-(- 7 1/3) / 1,1 - 1,1 * 6 2/3] + 4 1/6 * (-4)=
[(- 20/3) + (- 22/3)]+ 4 1/6 * (-4)=
(- 42/3) + 4 1/6 * (-4)=
(- 42/3) + 100/6= 16/6