Odpowiedzi

2010-01-23T19:52:57+01:00
Trzecia wojna punicka skończyła się klęską dla Kartagińczyków. Była to ostatnia wojna Kartaginy z Rzymem.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:53:41+01:00
W trzeciej wojnie punickiej państwo Kartagińczyków zostało całkowicie zniszczone.Sama Kartagina została zburzona.Na gruzach państwa kartagińskiego powstała nowa prowincja rzymska Afryka .
1 5 1
2010-01-23T19:56:49+01:00
Trzecia WojnaA Punicka :


Po II wojnie punickiej Kartagina była bardzo słaba. Podstawą jej ekonomiki nie był już handel ale uprawianie ziemi.

Rzymianie jednak nadal bali się tego państwa myśląc że jest w stanie odbudować swoją potęgę. I to tłumaczy wypowiedzenie III wojny punickiej, mającej na celu całkowite zniszczenie Kartaginy. Mieszkańcy miasta bronili się zaciekle, chociaż wiedzieli że i tak nie mają szans. Rzym zdobył Kartaginę w 146r p.n.e. Do niewoli sprzedał tych którzy przeżyli, miasto zrównali z ziemią, a z ich terytoriów utworzyli prowincję.

no to tyle pozdro
1 4 1