Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:05:49+01:00
Swędzenie może być objawem wielu chorób. To wynik podrażnienia nerwów, znajdujących się w skórze. Nerwy te przekazują sygnały do mózgu, co wywołuje nieraz mimowolny odruch drapania. Drapanie przynosi ulgę na krótko, lecz występujące po nim swędzenie jest jeszcze silniejsze.

Przyczyn podrażnienia mogą to być:
- alergia na niektóre pokarmy, leki, kosmetyki, biżuterię i inne;
- suchość skóry,
- różnorodne choroby skóry
- pasożyty, m im. pogryzienie przez wszy, pchły lub roztocza,
- różnorodne wypryski (krosty);
-atopowe zapalenie skóry
1 5 1
2010-01-23T20:10:03+01:00
Za swędzenie odpowiada ,,swędzący gen", bez którego w komórkach nerwowych rdzenia kręgowego nie byłoby białka reagującego na biegnące ze skóry informacje o swędzeniu. Te przekazywane są do mózgu, który z kolei niepokoi palce.