Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:03:32+01:00
Klimat - ja
pogoda - tu
temperatura - jestem
ciśnienie - królem
opady- !!!
2010-01-23T20:03:48+01:00
Klimat - jest to stan pogody, zaobserwowany w okresie dłuższym niż 10 lat

pogoda - aktualny stan atmosfery

temperatura - wielkość charakteryzująca stan równowagi termodynamicznej

ciśnienie - to wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na jaką ona działa.

opad - ogół ciekłych lub stałych produktów kondensacji pary wodnej spadających z chmur na powierzchnię Ziemi
2010-01-23T20:10:56+01:00
Klimat to warunki pogodowe powtarzajace się przez dłuższy czas na danym obszarze;

pogoda to chwilowy stan atmosfery w danym miejscu;
elementy pogody;
- temperatura
- wiatr
-cisnienie atmosferyczne
-opady
-zachmurzenie

temperatura jeden z elementów meteorologicznych, określający stan cieplny atmosfery

ciśnienie atmosferyczne to nacisk wywierany przez powietrze na powierzchnię Ziemi

opady - gdy woda w zetchnięciu z zimnym powietrzem skrapla się z chmur powstaja wtedy opady;
rodzaje opadów:
-deszcz
-mżawka
-ulewa
-śnieg
-grad