Do muzeum Narodowego w Warszawie, na wystawę malarstwa polskiego, przyjechały dwie wycieczki. W jednej uczestniczyło trzy razy więcej osób niż w drugiej.Razem przyjechało 168 osób uczestniczyło w każdej z wycieczek ??

Zadanie to proszę zrobić przez równanie !
Napisać co po kolei robiliście !
Z góry dziękuję !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:12:05+01:00
X + 3x = 168
4x = 168 |:4
x = 42


1 wycieczka - 42 os.
2 wycieczka - 42 x 3 = 126 os.

Odp.:w jednej wycieczce uczestniczyło 42 osób, a w drugiej 126 osób.
2010-01-23T20:18:24+01:00
2010-01-23T20:22:25+01:00
X- jedna wycieczka
y- druga wycieczka

x+y = 168 y= 3x
x+ 3x = 168
4x = 168
x=42 y= 3 x 42
y = 126