Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:28:02+01:00
Najpierw obliczam przeciwprostokotna w trojkacie ABC
a=10
b=24
c=?
z twierdzenia Pitagorasa mamy
c²=a²+b²
c²=24²+10²=576+100=676
c=√676=26

poniewaz trojkat KLM jest podobny do trojkata ABC to zachodza proporcje odpowiednich bokow
oznaczmy w trojkacie KLM to a₁, b₁, c₁
c₁=39

proporcje te to
a₁/a=b₁/b=c₁/c czyli
a₁/10=b₁/24=39/26
a₁/10=39/26 stad a₁=39 razy 10/26=390/26=15
b₁/24=39/26 stad b₁=39 razy 24/26=936/26=36
czyli obwod trojkata KLM jest rowny
O=a₁+b₁+c₁=15+36+39=90
1 5 1
2010-01-23T20:28:02+01:00
2010-01-23T20:28:11+01:00
Poprostu trzeba skorzystać z twierdzenia pitagorasa czyli
a2 + b2 = c2 i podstawić;D

licze na rewanż i punkcicki;D
^^