16. Dwa koty i borsuk ważą 25kg, a kot i dwa borsuki ważą 35kg . Czyli:
A. borsuk waży trzy razy tyle co kot
B. kot waż 15kg
C. kot waży około 3,3kg
D. borsuk waży 10kg

( wszystkie obliczenia konieczne do rozwiązania tego zadania muszą byc zapisane )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:31:53+01:00
X - kot
y -borsuk

2x + y = 25
x + 2y = 35 /*(-2)
2x+y = 25
-2x - 4y = -70
0-3y=-45
-3y=-45
y=15

2x + y =25
2x+15=25
2x=25-15
2x=10
x=5
odp.A
3 4 3
2010-01-23T20:32:37+01:00
X-waga kota
y-waga borsuka
układ równań
2x+y=25kg
x+2y=35kg

y=25-2x
x+2(25-2x)=35

y=25-2x
x+50-4x=35

y=25-2x
-3x=-15 |:(-3)

y=25-2x
x=5

y=25-2*5
y=25-10
y=15
Kot waży 5 kg a borsuk 15 czyli odp.A ponieważ 15:5=3
2 5 2
2010-01-23T20:39:09+01:00
X-kot
y-borsuk
2x+y=25/* (-2)
x+2y=35

-3x=-15
x=5
y=15
odpowiedź a:)
1 5 1