Mam problem z tymi zadankami:( a mam to na jutro pomożecie????

1.która z poniższych liczb nie jest równa (2¼)⁻²
a.(4/9)² b.(3/2)⁻⁴ c.(4½)² d.(5 1/16)⁻¹
2.liczba 3⁻¹⁴ jest od liczby 3⁻¹²
a. 9 razy większa b. 3 razy większa c. 9 razy mniejsza d. 3 razy mniejsza

mógłby ktoś napisać jak to rozwiązał

2

Odpowiedzi

2009-10-01T19:05:36+02:00
1.która z poniższych liczb nie jest równa (2¼)⁻²
a.(4/9)² b.(3/2)⁻⁴ c.(4½)² d.(5 1/16)⁻¹

(2¼)⁻²=(9/4)⁻²=(4/9)² =16/81
(3/2)⁻⁴=(2/3)⁴=16/81
(4½)²=(9/2)²=81/4
(5 1/16)⁻¹=(81/16)⁻¹=16/81

czyli odp c


2.liczba 3⁻¹⁴ jest od liczby 3⁻¹²
3⁻¹⁴ =3⁻²razy 3⁻¹²=1/9 razy 3⁻¹²

c. 9 razy mniejsza
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-01T19:07:21+02:00
1.która z poniższych liczb nie jest równa (2¼)⁻²=(9/4)⁻²=(4/9)²=16/81
a.(4/9)² = 16/81
b.(3/2)⁻⁴ =(2/3)⁴=16/81
c.(4½)² =(9/2)²=81/4
d.(5 1/16)⁻¹=(81/16)⁻¹==16/81
Odpowiedź C.

2.liczba 3⁻¹⁴ jest od liczby 3⁻¹²
(⅓)¹⁴-(⅓)¹²=(⅓)²=1/9
a. 9 razy większa
b. 3 razy większa
c. 9 razy mniejsza
d. 3 razy mniejsza
Odpowiedź C.