7.Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody że utworzyła ona
na dnie warstwę o głębokości 2 mm to mówimy że spadło 2 mm wody. Do prostopadłościen-
nego rowu o wymiarach dna 4m x 8m spadło 8mm deszczu. Ile wiader o pojemności 10 litrów
potrzeba aby zmiescic taką ilość wody? Zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T20:34:06+01:00
4m = 40dm
8m= 80dm
8mm= 0,08dm
Vwody = 40*80*0,08 = 256 dm³
1l=1dm³
10l=10dm³
256dm³:10=25,6≈26.
Potrzeba 26 wiader aby pomieścić taką ilość wody.
1 5 1
2010-01-23T21:02:35+01:00
4m=40 dm
80m= 80 dm
8 mm=0,08 dm

40 dm*80dm*0,08 dm = 256 dm ³
2560 dm ³ - 256 l
256l/10 ≈26
odp. potrzeba 26 takich wiader
1 5 1
2010-01-23T21:31:43+01:00
400 cm * 800 cm * 0.8 cm = 256000 cm. sześciennych = 256 dm szećiennych

1dm szećsienny = 1l

czyli potrzebne będzie 16 wiaderek w tym jedno nie pełne