18. Ojciec i syn mają w sumie 52 lata . Sześc lat temu ojciec był trzykrotnie starszy od syna . Ile lat ma ojciec , a ile syn?

A. ojciec 44 , syn 8
B. ojciec 39 , syn 13
C. ojciec 36 , syn 16
D. ojciec 46 , syn 6

( wszystkie obliczenia konieczne do rozwiązania tego zadania muszą byc zapisane )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T20:33:00+01:00
X-wiek syna
y- wiek ojca

x+y=52
y-6=3(x-6)

x=52-y
y-6=3x-18

y-6=3(52-y)-18

y-6=156-3y-18

y+3y=156-18+6

4y=144 /:4

y=36

y-6=3(x-6)

36-6=3x-18

30+18=3x

48=3x /:3

16=x

x=16
y=36 wiec odp c
11 5 11
2010-01-23T20:36:14+01:00
A. nie, ponieważ: 44-6≠(8-6)*3
B. nie, ponieważ: 39-6≠(13-6)*3
D. nie, ponieważ: 46-6≠(6-6)*3
C. tak, ponieważ: 36-6=(16-6)*3
14 2 14
2010-01-23T20:39:37+01:00
6 lat temu:
syn - x lat
ojciec - 3x lat
teraz:
syn - x + 6 lat
ojciec - 3x + 6 lat
52= ojciec + syn
x+6+3x+6= 52
4x + 6 + x + 6 = 52
4x + 12 = 52
4x = 52 - 12
4x = 40//4
x = 10
syn teraz: 10 + 6 = 16 lat
ojciec teraz: 3* 10 + 6 = 36 lat
Odpowiedź C
9 4 9