20. Jeśli liczba 495 jest sumą dwóch składników , z których jeden jest o 20% mniejszy od drugiego , to większy składnik jest równy :

A. 220
B. 225
C. 270
D. 275

( wszystkie obliczenia konieczne do rozwiązania tego zadania muszą byc zapisane )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:37:06+01:00
X+y=495
y=0.8x
x+0.8x=495 / : 1.8
1.8x=495
x=275
495-275=220
y=220

ODP: x=275 y=220 . Odpowiedź D :) Pozdrawiam :)
60 1 60
2010-01-23T20:38:00+01:00
X-większy składnik
0,8x-mniejszy składnik
x+0,8x=495
1,8x=495
x=495/1,8
x=275
Odp.D
37 4 37