Odpowiedzi

2010-01-23T20:43:40+01:00
Dane:
d = 68 m
v = 340 m/s - prędkość dzwięku w powietrzu

Szukane
t = ?


Korzystamy ze wzoru na drogę w ruchu jednostajnym

s = v * t

przy czym w naszym przypadku s = 2d, gdyż dźwięk pokonuje drogę tam i spowrotem, czyli

2d = v * t, stąd
t = 2d/v
t = 2 * 68/340
t = 136/240
t = 78/120
t = 39/60
[t] = m/(m/s) = s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:47:13+01:00
PRĘDKOŚĆ ROZCHODZENIA FALI W POWIETRZU = 340 m/s

dane
s=68m
v=340m/s
szukane T

T=S/V
T-CZAS
S-DROGA
V-PRĘDKOŚĆ

T=68m / 340m/s
T=0,2s czas do przeszkody
całkowity czas wynosi 2T
2T=0,2s
T=O,2s82
T=0,4s całkowity czas

odp. dźwięk powróci do Bartka po upływie 0,4 sekundy