Paweł wybrał się z kolegami na kulig. Chłopcy połączyli pojedyncze sanki w jednakowy sposób. Powstał orszak o długości 7,5m. Napisz równianie opisujące tę sytuacje, jeśli każde sanki mają długość x metrów,a odległość między nimi są jednakowe i równe 90cm?

3

Odpowiedzi

2010-01-23T20:54:16+01:00
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T20:56:56+01:00
7,5m = 75 dm
90cm = 9 dm
75 : 9 = 8,(3)dm = 0,8(3) m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:58:41+01:00
7,5m=750 cm
x - długość sanek
y - ilość sanek

750 cm = (90 cm + x) * y - 90 cm