Odpowiedzi

2010-01-23T20:57:02+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:57:34+01:00
P =½* a* a
24,5 * 2 = 49
a = 7
Ramiona mają po 7 cm
1 1 1
2010-01-23T20:58:11+01:00
Jeśli trójkąt prostokątny jest równoramienny, to jego ramionami są przyprostokątne. Oznaczmy je literą a. Jedna z przyprostokątnych stanowi podstawę a druga wysokość. Ze wzoru na pole:
P=0,5a²
0,5a²=24,5 |*2
a²=49
a=7
Odp. Przyprostokątne mają długość 7 cm.
1 1 1