W trójkącie równoramiennym podstawa ma długość 2,4 dm, a ramię krótsze od podstawy 4 cm. Wysokość poprowadzona do ramienia ma długość 9,6 cm. Oblicz wysokość poprowadzoną do podstawy.

Proszę w miarę prostym sposobem .;)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T21:01:33+01:00
H-wysokość opuszczona na podstawe

Z pola trójkata

p=20*9,6/2=96cm2

p=24*h/2=12* h

Przyrównując:
96=12*h=h=8 cm
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T21:02:54+01:00
2,4 dm = 24 cm
24 - 4 =20 cm - ramię
P = ½*a*h
P =½ * 20 * 9,6 = 96 cm²
96 = ½ * 24 * h
96 = 12 * h
96 :12 = h
8 cm = h
14 3 14