Zad1 Do ilu butelek o pojemności 1/3(jednej trzeciej)litra można rozlać 12 litrów oranżady?
zad2
Ala kupiła 1/5(jedną piątą) kg winogron i zapłaciła za nie 2 1/2 zł(dwa i jedna druga)zł.Jle kosztuje kilogram tych owoców.
zad3
Asia i ola chcą narysować plan jak dojsc do ukrytego szałasu w lasku.Plan sporządzony został w skali 1:4500.Jaka odległośc dzieli koleżanki od szałasu jeśli na planie jest to 21 cm? odległośc wyraż w kilometrach
zad 4
wyasfaltowano juz 343m co stanowi 7/9 (siedem dziewiątych)długości ulicy.Jak długa jest ta ulica
Prosze o szybką odp z góry dziękuję:))

3

Odpowiedzi

2010-01-23T21:01:47+01:00
1.12/⅓=36
2.2½/⅕=12½
3.21cm*4500=0,945km
4.343m/7/9=441m

liczę na naj
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T21:03:27+01:00
Zad1 12x3=36
zad2 2.5x5=12.5
zad3 0.045kmx21=0.945km≈1km
zad4 343:7=49 49x9=441m
2010-01-23T21:10:29+01:00
Zad.1
⅓ * 3 =1
12 * 3 = 36
36/1 = 36
Mnożymy przez 3 aby z ⅓ zrobił nam się 1L, ale wtedy musimy też pomnożyć 12L przez 3. Rozlewamy 36L (czyli dzielimy) na butelki 1 L i wychodzi, że potrzeba 36 takich butelek.

Odp. Można rozlać do 36 butelek.

zad.2
To zadanie rozwiązujemy proporcją

jeżeli za ⅕ zapłacił 2½
to za 1 zapłacił x

Rozwiązujemy na "krzyż"
x = (2½ * 1) / ⅕
x = 2½ / ⅕
x = 25/2
x = 12½zł

ODP.: za jeden kilogram winogron zapłaciłby 12½zł.

Zad. 3

Znowu proporcja

jeżeli mamy 1 : 4500
to: 21: x

x = (21 * 4500) /1
x = 94500cm czyli 0,945km

ODP.: Odległość wynosi 0,945km.

Zad.4
Znowu proporcja

Jeżeli 343 to 7 części
to x to 9 częsci

x = (343 * 9)/7
x = 3087/7
x = 441m

ODP.: Ta ulica jest długa na 441 metry.



1 2 1