Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T21:10:43+01:00
A) obliczasz z delty:
Δ= b²-4ac= 5²-4*1*(-24) = 25+96=121
pierwiastek z Δ = 11

b) to samo:
Δ=144-44=100
pierw. z Δ=10

c) Δ=144-108=36
pierw. z Δ=6

i kazde nastepne analogicznie do poprzedniego ( wzor jest zawsze ten sam b²-4ac)
1 1 1
2010-01-23T21:14:56+01:00
X2-5x-24=0
nalezy wyliczyc delte czyli:
Δ= (-5)² - 4*1*(-24) = 25 + 96= 121
pierwiastek z Δ = 11
liczymy x1= -(-5) - 11 / 2*1 = -3
x2= -(-5) + 11 / 2*1 = 8
x∈{-3;8}

i w kolejnych tym samym sposobem:)
2 5 2