Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T21:12:22+01:00
Odpowiedź w załączniku ;)
Licze na naj xD ;)
4 1 4
2010-01-23T21:12:51+01:00
Wykresem funkcji liniowej jest prosta. Wiadomo, że prosta jest wyznaczona jednoznacznie przez dwa punkty, przez jakie przechodzi. Wystarczy zatem zbadać, jakie wartości przyjmuje nasza funkcja dla dwóch, dowolnych argumentów.
1) f(x)=2x-5
Weźmy na przykład:
f(0)=2*0-5=-5
f(1)=2*1-5=2-5=-3
Czyli wiemy, że funkcja przechodzi przez punkty (0,-5) i (1,-3). Zaznacz te punkty w układzie współrzędnych i narysuj prostą, która przez nie przechodzi - i wykres gotowy :)
2) f(x)=-3x+4
f(0)=-3*0+4=4
f(1)=-3*1+4=-3+4=1
2 3 2