23. W dwóch gimnazjach w pewnym mieście uczy się w sumie 440 uczniów . Z I Gimnazjum do II Gimnazjum przeniosło się 5% uczniów. Liczba uczniów II Gimnazjum zwiększyła się z tego powodu o 6% . Ilu uczniów uczy się teraz w II Gimnazjum ?

A. 200
B. 240
C. 212
D. 228

( wszystkie obliczenia konieczne do rozwiązania tego zadania muszą byc zapisane )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T21:17:04+01:00
X-liczb auczniow w 1 gim
y-liczba w 2 gimn.

uklad rownan:

x+y=440
x-5/100x+y+6/100y=440

x=440-y
95/100x+106/100y=440

95/100(440-y)+106/100y=440
418-95/100y+106/100y=440
11/100y=22
y=200

Tyle osob bylo w 2 gimnazjum przed przestawieniem ucznio
i teraz:
podstawiasz 200 do Y+6/100y zeby ustalic ile jest po zmianach

200+6/100*200=200+12=212
Czyli odp C
12 4 12
2010-01-23T21:40:41+01:00
X - liczba w I Gimnazjum
y - liczaba w II Gimnazjum
x+ y = 440
x -5% = 0,95x - liczba uczniów w I Gimnazjum obecnie
y +6% = 1,06y - liczaba uczniów w II Gimnazjum obecnie

x+ y = 440
0,95x + 1,06y = 440

x = 440 -y
0,95(440 - y) + 1,06y = 440

x = 440 - y
418 - 0,95y + 1,06y = 440

x = 440 - y
0,11 y = 440 - 418

x = 440 - y
y = 22 : 0,11

x = 440 -y
y = 200

x = 440 - 200 = 240
y = 200

x = 240
y = 200

1,06y = 1,06*200 = 212

Teraz w II gimnazjum jest 212 uczniów ( odp.c)
7 3 7