Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T21:09:41+01:00
MH2SO4 = 2*1u + 32u+4*16u= 2u+32u+64u=98u

98-100&
32u-x%

x=32,65%


mH2SO3 = 2*1u+32u+3*16u=2u+32u+48u=82u

82u-100%
32u-x

x=39,02

Kwa siarkowy (IV) ma większą zawartosć % siarki. ;)
2010-01-23T21:25:44+01:00
H2SO4
1u*2 + 32u + 16u* 4= 2u+32u+64u= 98u
S%= (32u * 100 %)/ 98u
S%= 3200%/98
S%=32,65%
Zawartość procentowa siarki w kwasie siarkowym VI wynosi 32,65%.

H2SO3
1u*2 + 32u + 16u* 3= 2u+32u+48u= 82u
S%= (32u * 100 %) / 82u
S%= 3200%/82u
S%=
Zawartość procentowa siarki w kwasie siarkowym IV wynosi 39,09%.



Kwas siarkowy IV posiada wiekszą zawartość procentową siarki, ponieważ wynosi ona 39,09 %