Zad1Przez 2 dni Ania przeczytała 2/5(dwie piąte) ksiązki o 260 stronach.trzeciego dnia przeczytała 1/3(jedną trzecią ) tego co pozostało.jle stron zostało jej do przeczytania??
zad2
ile to godzin??
1a 3/12doby(trzy dwónaste) 1b 5/24 9pięć dwudziestych czwartych)

3

Odpowiedzi

2010-01-23T21:26:10+01:00
Dwie piąte * 260 = 520 piątych= 104

260-104=156

156 * jedna trzecia = 156 trzecich = 52

156-52= 104

odp. pozostało jej 104 strony

2) 1a 6 godz
1b 5 godz.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T21:28:09+01:00
Zad 1
Ile stron przeczytała w ciągu 2 dni?
2/5 * 260 = 104 [strony]

Ile pozostało po 2 dniach?
260-104=156

Ile przeczytała 3 dnia?
1/3 * 156 = 52 [strony]

Ile jeszcze pozostało?
156-52=104 [strony]

Odp. Do przeczytania pozostały jeszcze 104 strony.
-----------------------------------------------------------------
Zada 2
a)
doba = 24 godz
3/12 doby = 1/4 doby = 1/4 * 24 godz = 6 godz

b) (nie ma wyjściowej jednostki czasu)
5/24 doby = 5/24 * 24 godz = 5 godz
2010-01-23T21:30:20+01:00
Zad. 1
⅖*260=104
260-104=156
⅓*156=52
156-51=104
Odp. Pozostało jej 104 str do przeczytania.

Zad. 2
1a 3/12*24h=6h
1b 5/24*24h=5h