Zad . 1
Po ogłoszeniu wyników okazało się , że wszystkie klasy uzyskały 86 punktów . Klasa 5a zdobyła 36 pkt . klasa 5 b o 4 punkty mniej niż klasa 5 c . Ile punktów zdobyły klasy 5b i vc ?
zad 2 .
zaczęto padać za piętnaście dziewiąta wieczorem i padało do wpółdo ósmej rano następnego dnia . ile czasu padał deszcz ?
zad 3. według pewnego przepisu z 5 kilogramów truskawek można otrzymać 2,5 kilograma dżemu . Masz 8 słoików dżemu po 250 gramów w każdym . Ile kilogramów truskawek zużyto, jeżeli dżem zrobiono zgodnie z tym przepisem ?


Z góry wam dziękuje ; *** ! .

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T21:26:18+01:00
Zad 2)
10h 45m
zad 3 )
na 1 kg dżemu zużywa się 2 kg truskawek, czyli dwa razy tyle.
1kg=1000g
dżemu zrobiono 8*250g=8*0,25kg=2kg
truskawek zużyto dwa razy więcej, czyli 2*2kg=4kg
Odp. zużyto 4 kilogramy truskawek
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T21:34:52+01:00
Po ogłoszeniu wyników okazało się , że wszystkie klasy uzyskały 86 punktów . Klasa 5a zdobyła 36 pkt . klasa 5 b o 4 punkty mniej niż klasa 5 c . Ile punktów zdobyły klasy 5b i vc ?
x - 36
y = 5b
z = 5c

x + y + z = 86
x = 36
z = y + 4

36 + y + 4 + y = 86
x = 36
z = y + 4

2y = 46 /: 2
x = 36
z = y + 4

y = 23
x = 36
z = 23 +4

y = 23
x = 36
z = 27

Odp Klasa VB - zdobyła 23 pkt, V C - 27 pkt

zad 2 .
zaczęto padać za piętnaście dziewiąta wieczorem i padało do wpół 24 do ósmej rano następnego dnia . ile czasu padał deszcz ?
20.15 do 24.00 - 3h 15min
od 24.00 do 8.00 - 8 h
Odp. Padało 11 godzin i 15 minut
zad 3. według pewnego przepisu z 5 kilogramów truskawek można otrzymać 2,5 kilograma dżemu . Masz 8 słoików dżemu po 250 gramów w każdym . Ile kilogramów truskawek zużyto, jeżeli dżem zrobiono zgodnie z tym przepisem ?
8 * 250g = 2 kg
5kg - 2,5 kg dżemu
x kg T - 2 kg
x * 2,5 = 2 * 5
x = 10 / 2,5
x = 4 kg
Odp. Na 8 słoików dżemu po 250g w każdym zużyto 4 kg truskawek
4 5 4
2010-01-23T21:41:31+01:00
2,
24-20,45=3,15
3,15+7,30=10,45- deszcz padał 10h i 45 min.

3
1kg- 100g
czyli 4 słoiki to 1kg dżemu
8 słoików = 2 kg dżemu

5kg- 2,5kg
x - 2kg - proporcja

2kg*5kg/ 2,5= 4 kg.
zużyto 4 kg truskawek

tak mi się wydaje.