1. Napisz premowe wypełniając puste miejsca .

Mieszkańcy Krakowa.

Na każdym niemal posiedzeniu wygłasza sie wiele mów...........................................................................................................................
Tymczasem nasze miasto znalazło sie w tak trudnym położeniu .................................................................................................................
Spójrzmy na rynek. Czyż nie wygląda jak ..............................................................................................................................
Spójrzmy na kamienice. Czyż nie są podobne do............................................................................................................................
Przypomnimy sobie historię naszego miasta.................................................................................................................................................................................
Myślę ze nie weźmiecie mi tego za złe, jęsli powiem...............................................................................................................................
Z pewnością nie jedna i nie dwie, lecz wiele przyczyn składa się na te stan rzeczy. Nie tylko..................................................................
Nie tylko......................................................................................................................................................................................................................................
Byłoby niewybaczalną naiwnością oczekiwać .........................................................................................................................
Przykładem może być ...............................................................................................................................
Warto przypomnieć też....................................................................................................................................
Poza tym uprzytomnijmy sobie to, że .................................................................................................................................
Wprawdzie ktoś mógłby powiedzieć........................................................................................................................
Słyszymy również................................................................................................................................
Ale.............................................................................................................................................................................................
Na zakończenie chciałabym jeszczeraz podkreślić. Nasze miasto...........................................................................................................................................
Wzywam was, Mieszkańcy .....................................................................................................................................................................................................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T22:11:52+01:00
Na każdym niemal posiedzeniu wygłasza sie wiele mów, o tym co należy zmienić w naszym
mieście, żeby było jeszcze piękniejsze.
Tymczasem nasze miasto znalazło sie w tak trudnym położeniu, w jakim jeszcze nigdy nie było.
Spójrzmy na rynek. Czyż nie wygląda jak plac budowy?
Spójrzmy na kamienice. Czyż nie są podobne do zdewastowanych budynków w najbiedniejszej
dzielnicy?
Przypomnimy sobie historię naszego pięknego miasta.
Myślę ze nie weźmiecie mi tego za złe, jeśli powiem, że wtedy to był Kraków.
Z pewnością nie jedna i nie dwie, lecz wiele przyczyn składa się na te stan rzeczy. Nie tylko
światowy kryzys.
Nie tylko brak pieniędzy ale przede wszystkim nieodpowiedzialność moich poprzedników.
Byłoby niewybaczalną naiwnością oczekiwać teraz cudu.
Przykładem może być wiara w obietnice bez pokrycia.
Warto przypomnieć też, że nie da się tej sytuacji rozwiązać bez waszego udziału drodzy
mieszkańcy.
Poza tym uprzytomnijmy sobie to, że tylko wasza pomoc może gwarantować nasz wspólny
sukces.
Wprawdzie ktoś mógłby powiedzieć: my nie jesteśmy w stanie nic zrobić.
Słyszymy również: To wy jesteście odpowiedzialni za miasto, bo bierzecie za to pieniądze.
Ale żadna władza samorządowa nic nie zrobi bez pomocy społeczeństwa.
Na zakończenie chciałabym jeszcze raz podkreślić. Nasze miasto ma piekną historię,
nie pozwólmy, by niszczało.
Wzywam was,
Mieszkańcy wszyscy stańmy się gospodarzami naszego Krakowa.


8 5 8
2010-01-23T22:45:22+01:00
Na każdym niemal posiedzeniu wygłasza sie wiele mów.jak dobra jest sytuacja naszego miasta.
Tymczasem nasze miasto znalazło sie w tak trudnym położeniu ponieważ coraz bardziej staje się zaniedbane.
Spójrzmy na rynek. Czyż nie wygląda jak niszczejący zabytek, który lata świetności ma już za sobą?
Spójrzmy na kamienice. Czyż nie są podobne do slamsów w najgorszej dzielnicy.

Przypomnimy sobie historię naszego miasta, kiedy tętniło życiem i było owiedzane przez rzesze turystów z całego świata.
Myślę ze nie weźmiecie mi tego za złe, jęsli powiem , że przez ostatnie lata,kiedy rządy w naszym mieście się zmieniały , żaden z nich nie zrobił nic w kierunku aby poprawić infrastrukturę naszego miasta.
Z pewnością nie jedna i nie dwie, lecz wiele przyczyn składa się na te stan rzeczy. Nie tylko nieudolni zarządzający, którzy nie potrafili pozyskać środków na rozwój naszego miasta.
Nie tylko kryzys finansowy , który dotknął cały świat ale również Wy jako mieszkańcy tego miasta nie robicie nic aby mu pomóc.
Byłoby niewybaczalną naiwnością oczekiwać że ta trudna sytuacja sama da się naprawić albo ktoś zrobi to za nas. Wiem, że można wyjść z tego trudnego położenia w jakim znalazło sie nasze miasto.
Przykładem może być Wrocław, od którego możemy się uczyć jak pozyskiwać środki na promocje i rozwój miasta.
Warto przypomnieć też że Wrocław był daleko w tyle za nami a teraz nietylko nas dogonił ale i nawet wyprzedził.
Poza tym uprzytomnijmy sobie to, że przez zaniedbanie infrastruktury naszych zabytków, które były wizytówką Krakowa nie otrzymaliśmy organizacji Euro 2012.
Wprawdzie ktoś mógłby powiedzieć że zabytki nie mają wpływu na sport ale to nieprawda, ponieważ to właśnie dzięki nim nasze miasto było tak znane w Europie i na świecie....
Słyszymy również ..że Mistrzostwa Europy w piłce nożnej nie trafiły do naszego miasta , ponieważ tak zdecydowały układy na górze.
Ale tak naprawdę sami zbyt mało zrobiliśmy aby je otrzymać.
Na zakończenie chciałabym jeszczeraz podkreślić. Nasze miasto nadal może być tak wspaniałe jak było.
Wzywam was, Mieszkańcy weżmy się wspólnie do pracy aby przywrócić świetność Krakowa, aby znowu pojawiły się na rynku rzesze turystów i aby znowu największe imprezy niepmijały naszego kochanego miasta.
3 5 3