21.Uzupełnij zdania..
Obecnie znanych jest ________ pierwiastków chemicznych. W przyrodzie występuje ich ________ , a pozostałe_______________________.
Każdy pierwiastek jest oznaczony międzynarodowy,______________ pochodzącym najczęściej od _________________________.
Jeśli nazwy kilku pierwiastków zaczynają się tą samą literą, to______________.
25.Podkreśl poprawne określenia i uzupełnij zdania.
Magnez, sód, siarka,miedż to substancje proste/złozone, nazywane_________, ponieważ_____________.Tlenek magnezu, tlenek wapnia, woda, chlorek sodu i cukier to substancjeproste/złożone, które nazywamy_____________,ponieważ__________powastają z _____________połączonych ze sobą._________..

2

Odpowiedzi

2010-01-23T21:38:29+01:00
1.114
2.90
3.są otrzymywane sztucznie w wyniku reakcji jądrowych
4.symbolem
5.chemicznym
6.pierwszej litery jego łacińskiej nazwy
7.do pierwszej wielkiej litery dodaje się drugą lub trzecią małą

zad.25
proste, pierwiastkami chemicznymi
nie da się ich rozdzielić na mniejsze części
złożone, związkami chemicznymi
dwóch różnych trwale
pierwiastków chemicznych

powinno być dobrze, mam nadzieję że pomogłam
62 4 62
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T21:50:51+01:00
21.
Obecnie znanych jest 114 pierwiastków chemicznych. W przyrodzie występuje ich 90, a pozostałe 24 otrzymano sztucznie, w wyniku reakcji jądrowych. Każdy pierwiastek jest oznaczony międzynarodowy, symbolem pochodzącym najczęściej od nazw państw, wybitnych uczonych. Jeśli nazwy kilku pierwiastków zaczynają się tą samą literą, to do pierwszej litery dodaje się drugą.
25.
Magnez, sód, siarka,miedż to substancje proste, nazywane pierwiastkami chemicznymi, ponieważ nie można ich rozłączyć na prostsze.Tlenek magnezu, tlenek wapnia, woda, chlorek sodu i cukier to substancje złożone, które nazywamy związkami chemicznymi, ponieważ powstają z co najmniej dwóch połączonych ze soba pierwiastków.
123 4 123