Odpowiedzi

2010-01-23T22:09:28+01:00
Według mnie syzyfową prace wykonywali wszyscy nauczyciele, którzy chcieli zrusyfikować wszystkich uczniów i nie tylko. Nie udawało się im to, ponieważ uczniowie sprzeciwiali się temu, mówili w języku polskim, czytali polskie książki.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T22:13:52+01:00
Syzyfowa praca w powieści Żeromskiego to praca rusyfikatorów, którzy dążyli do wynarodowienia Polaków, polskiej młodzieży. Była ona bowiem syzyfowa, gdyż stała się bezcelowa, bezowocna, nie dawała efektów. Indywidualne wystąpienia uczniów na lekcjach skierowane były przeciwko rusyfikacji.
2 5 2