1-c) O ile dłuższ jest przekątna kwadratu o boku 5 od przekątnej kwadratu o boku 4
2-a)Oblicz długość boku kwadratu o przekatnej 2
2-c)O ile dłuższy jest bok kwadratu o przekatnej 5 od boku kwadratu o boku przekątnej 8
5) oblicz wysokość trojkąta równobocznego o boku
a)12 b)5 c)√3 d)4√6


PROSZE!!!

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T22:19:53+01:00
2) a
a√2=2/:√2
a=2:√2
a=2√2:2
a=√2
c)c√2=10/:√
c=10:√2
c=5√2
d√2=8/:√2
d=8:√2
d=4√2
2010-01-23T22:21:06+01:00
TYLKO MNIE NIE SPAMUJCIE!!!!!::|((( staralam sie, ale moja kolezanka jest za glupia na to zadanie!!:(((( Moge zrobic cos w zamian.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T22:29:25+01:00
1-c) O ile dłuższa jest przekątna kwadratu o boku 5 od przekątnej kwadratu o boku 4

Przekątna kwadratu wyraża się wzorem d=a√2, gdzie a jest długością boku kwadratu.
d1=5√2
d2=4√2
d1 - d2 = 5√2 - 4√2 = √2
Przekątna ta jest dłuższa o √2.

2-a)Oblicz długość boku kwadratu o przekatnej 2

a=?
d=2
d=a√2
2=a√2 |()²
4=2a² |:2
2=a² |√
a=√2
Bok ma długość √2.

2-c)O ile dłuższy jest bok kwadratu o przekatnej 5 od boku kwadratu o przekątnej 8

d1=5
d1=a√2
5=a√2 |()²
25=2a² |:2
12,5=a² |√
a=√12,5
a=√(50*0,5) całość pod pierwiastkiem
a=25√0,5

d2=8
d2=b√2
8=b√2 |()²
64=2b² |:2
32=b² |√
b=√32
b=√(64*0,5)
b=8√0,5

a-b=25√0,5 - 8√0,5 = 17√0,5

5) oblicz wysokość trojkąta równobocznego o boku
Korzystamy ze wzoru h=0,5a√3, gdzie a jest długością boku trójkąta.
a)a=12
h=0,5*12√3
h=6√3

b)a=5
h=0,5*5√3
h=2,5√3

c)a=√3
h=0,5*√3*√3
h=0,5*3
h=1,5

d) 4√6
h=0,5*4√6*√3
h=2√18
h=2*9√2
h=18√2