HeelP !!! kto jest dobry z fizyki i pomoże
rozwiązać zadanie :

Pociąg jadący z szybkością 54km/h po włączeniu hamulców poruszał się ruchem jednostajnie opóźnionym i zatrzymał po 1 minucie. Oblicz drogę i opóźnienie w tym ruchu.

Proszę o :
-Dokłądne obliczenie
- DANE:
SZUKANE :
ROZWIĄZANIE :

oczywiscie za dobrą odpowiedz daję naj

dzięki pozdrawiam :*

2

Odpowiedzi

2010-01-23T22:31:25+01:00

s=V0×t-(at²)÷2
a=(V0-Vk)÷t
Vk=0
a=V0÷t
Podstawiamy za a do wzoru na drogę
s=V0×t-(V0÷t×t²)÷2
s=V0×t-(V0×t)÷2
54km/h:3,6= 15m/s
1 min= 60 s
s=15×60-(15×60)÷2
s=(15×60)÷2
s=450m
a=V0÷t
a=15÷60
a=0,25 m/s²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T22:35:49+01:00
Dane:
v1=54km/h=15m/s
v2=0m/s
Δv=15m/s-0m/s=15m/s
t=1min=60s
SZUKANE:
a=?
s=?
ROZWIĄZANIE
a=Δv/Δt=15m/s/60s=0,25m/s²
s=½vt=½15m/s*60s=450m