Odpowiedzi

2010-01-24T00:53:19+01:00
S = 120m = 0,12km
v = 108km/h = 30m/s
t = ?
t = s/v
t = 120m : 30m/s
t = 4s
8 4 8
2010-01-24T01:26:04+01:00
S=120 m
v=108 km/h
t=?

108km/h=108×₃₆₀₀¹⁰⁰⁰=30m/s
v=s÷t
stąd też
t=s÷v

t=120m÷30m/s=4s
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T03:01:20+01:00
Dane:
s=120[m],
V=108[km/h]/3,6=30[m/s],zakładając,że ruch odbywa się ze stałą prędkością V=const,możemy zastosować wzór na czas w ruchu jednostajnym prostoliniowym;
s=V*t, to t=s/V,wyprowadzamy jednostkę:
[t]=[m/(m/s)]=[s],podstawiamy dane do wzoru;
t=120/30=4[s],pamiętaj, zawsze udzielamy wyczerpującej odpowiedzi!(sprawdzam takie prace i dobrze wiem),
Odp.Czas potrzebny do przebycia drogi s=120[m] z prędkością V=30[m/s] wynosi t=4[s].
Pamiętaj,używaj nawiasów kwadratowych przy zapisywaniu jednostek.Wypisuj dane i szukane,określaj jednostkę danej wielkości fizycznej i zawsze pisz pełną odpowiedź.To moje szczere uwagi a na ten temat dużo wiem!zbigniew63!