W podróż przez pustynię wyruszyła karawana 17 wielbłądów. Każdy wielbłąd niósł 16 bukłaków z wodą. Wędrowcy codziennie zużywali wodę z 9 bukłaków. Po 12 dniach dotarli do oazy. Ile bukłak.ów wody zostało im w zapasie ??


To pilne bo to na jutro

2
dostalem z tego piatke ale nie mozna odp ;(
* to razy

Odpowiedzi

2009-10-01T19:14:09+02:00
16*17=272 -ilośc wszystkich bukłaków
9*12=108 ilośc zużytych

272-108=164 -tyle im zostało

59 4 59
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-01T19:19:46+02:00
17wielbłądów*16 bukłaków
17*16=272

12 dni*9 bukłaków
12*9=108

272-108=164
Od. Zostało im w zapasie 164 bukłaków wody.
141 3 141