Objętość graniastosłupa trójkątnego prawidłowego wynosi 180 cm sześciennych, a jego wysokość jest równa 15 cm.
Pole podstawy tego graniastosłupa wynosi:
A) 6 cm kwadratowych
B) 12 cm kwadratowych
C) 18 cm kwadratowych
D) 24 cm kwadratowych

PROSZĘ O OBLICZENIA...PILNE

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T09:31:34+01:00
V= Pp * H

i podstawiasz

180= Pp * 15

Pp= 180/15

Pp=12
2 5 2
2010-01-24T09:38:39+01:00
Wzór na objętość graniastosłupa:
V=Pp*H,gdzie :Pp-pole podstawy,H-wysokość;przekształcamy wzór;
Pp=V/H,ustalamy jednostkę:[H]=[cm3/cm]=[cm2],podstawiamy do wzoru:
Pp=V/H=180/15=12[cm2],
Odp.Pole podstawy Pp=12[cm2]
1 5 1
2010-01-24T12:12:49+01:00