Odpowiedzi

2010-01-24T09:47:50+01:00
5x - kąt rozwarty
x - kąt ostry
suma kątów = 360

5x + x = 360
6x = 360 / : 6
x = 60 - miara dwóch kątów ostrych
60 : 2 = 30 - miara kąta ostrego

5*60 = 300 - miara dwóch kątów rozwartych
300 : 2 = 150 - miara kąta rozwartego
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T09:50:15+01:00
Narysuj rownoleglobok i oznacz katy (kat ostry to alfa, kat rozwarty to 5 razy alfa)
uznaj ze a to alfa

a+a+5a+5a= 360 stopni

12a=360 stopni

a=30 stopni

katy ostre maja miare 30 stopni a katy rozwarte 150 stopni