Zadanie z działu układy równań kl.2
Oślica niosła wino i uginając się pod jego ciężarem skarżyła się mułowi, który jej towarzyszył. Muł rzeczkł:
- Czemu ty nsrzekasz, oślico? Gdybym ja wziął jedną z twoich miar to ładunek mój byłby dwa razy większy od twego, a gdybyś ty wzięła jedną z moich miar, to ja dzwigałbym tyle samo co ty.
Ile miar niosła oślica a ile muł?
Prosze o odpowiedzi z działaniami :D

2

Odpowiedzi

2010-01-24T10:04:03+01:00
W - ilość miar które niósł wół
s - ilość miar które niosła oślica

w + 1 = 2(s - 1)
w - 1 = s + 1

w + 1 = 2s - 2
w = s + 1 + 1

w + 1 = 2s - 2
w = s + 2

Równanie drugie wstawiasz do pierwszego i masz:

s + 2 + 1 = 2s - 2
s + 3 = 2s - 2
3 + 2 = 2s - s
5 = s


Z równania w = s + 2 masz:

w = 5 + 2 = 7


Odp. Wół wiózł 7 miar a oślica 5.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:13:58+01:00
Zad 1
x - liczba miar, które niesie oślica
y - liczba miar, które niesie muł

y + 1 = 2 (x - 1)
x + 1 = y - 1

y + 1 = 2x - 2
x = y - 2

y + 1 = 2 (y-2) -2
x = y – 2

y + 1 = 2y – 4 – 2
x = y – 2

-y = -7 /*(-1)
x = y – 2

y = 7
x = y - 2

x = 7 - 2
x = 5

x = 5
y = 7

Oślica niosła 5 miar, a muł 7.