Dziadek Marek kupił sad, w którym rosły jabłonie, śliwy i jedna grusza. Jabłonie stanowiły 3/4 wszystkich drzew owocowych. Nowy właściciel zasadził jeszcze 2 jabłonie, 5 śliw i 3 grusze. Teraz jabłoni jest o 10 więcej niż pozostałych drzew. Ile drzew owocowych rośnie teraz w sadzie ?

Z góry dzieki :)

3

Odpowiedzi

2010-01-24T10:11:00+01:00
X jablonie
y sliwy i grusze
x=3y
2+x=y+8+10

2+3y=y+8+10
2y=16
y=8
x=24

8+24+2+8=42
teraz rosnie 42 drzew
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:13:58+01:00
X- liczba jabłoni na początku
y- liczba śliw na początku
x+y+1 - liczba wszystkich drzew na początku
x+2 - liczba jabłoni teraz
x+9 - liczba pozostałych drzew teraz

x = 3/4 (x+y+1)
x+2=(y+9)+10

4x=3(x+y+1)
y= x - 17

4x= 3x+3(x-17)+3
4x= 3x+3x-51+3

-2x=48
x=24

x=24
y=7

liczba jabłoni teraz 24+2=26
liczba pozostałych drzew teraz 7+9=16
liczba wszystkich drzew teraz 26 + 16= 42
odp: Teraz w sadzie rośnie 42 drzewa owocowe.
2010-01-24T10:19:52+01:00
A=jabłonie
b=śliwy i grusze
a=3b

2+a=b+8+10
2+3b=b+8+10

2b=16 /2
b=8
a=16+b
a=24

8+24+2+8=42
Odp. Teraz w sadzie rosną 42 drzewa owocowe

Mam nadzieję że pomogłem;)
Liczę na najlepszy:P:D